کد مطلب: 171876
مسئول هماهنگي تيم پيوند اعضا در چهارمحال و بختياري:
اعضاي هفت بيمار مرگ مغزي در چهارمحال و بختياري از ابتداي امسال اهدا شد
تاریخ انتشار : 1396/03/09 09:47:50
نمایش : 1516
مسئول هماهنگي تيم پيوند اعضا در چهارمحال و بختياري گفت: از ابتداي سال جاري تاکنون اعضاي هفت بيمار مرگ‌مغزي در اين استان جهت پيوند به بيماران نيازمند پيوند عضو اهدا شد.












 
به گزارش هفت چشمه، زهرا سياح هماهنگ کننده تيم پيوند اعضا در چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: باتوجه به فراهم شدن امکان عمل جراحي پيوند کليه در استان اکثر کليه‌هاي اهدا شده در استان پيوند و تعدادي از آنها به استان اصفهان منتقل و کبدها نيز در حال حاضر به شيراز منتقل مي‌شود.

وي با بيان اينکه، چهارمحال و بختياري جزء استان‌هاي برتر در زمينه اهداي عضو به شمار مي‌رود افزود: اين موفقيت مرهون فرهنگ‌سازي خوبي است که از طريق رسانه‌هاي جمعي بويژه صدا و سيما صورت گرفته است و گذشت خانواده‌هاي نوع‌دوست عزيزان مرگ مغزي است.

هماهنگ کننده تيم پيوند اعضا در چهارمحال و بختياري ضمن تشکر و قدرداني از خانواده‌هاي اهداکننده عضو در طول اين مدت تصريح کرد: اهداي عضو يک عمل خداپسندانه و ماندگار است که اميدوار هستيم فرهنگ اهداي عضو در استان به صورت کامل، نهادينه شود.

سياح افزود: اهداي اعضاي مردي ميانسال به سه بيمار نيازمند پيوند عضو و اعضاي کودک پنج ساله آخرين موارد اهداي عضو در ماه جاري بوده است.

مسئول هماهنگي تيم پيوند اعضا در چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: بيمار مرگ مغزي، شمس‌علي پايش از شهرستان فارسان به دليل سکته مغزي در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان بستري شده بود که در پي عارضه مرگ مغزي با اعلام رضايت خانواده وي، بيمار به بيمارستان آيت الله کاشاني شهرکرد منتقل شد.

به گفته وي، کليه‌ها، کبد و نسوج بيمار جهت بخشيدن اميد حيات دوباره به بيماران نيازمند پيوند عضو، در اين بيمارستان جداسازي شد.

وي  تصريح کرد: اواخر هفته گذشته نيز اعضاي کودک مرگ مغزي پنج ساله در اين استان اهدا شد.

سياح افزود: اعضاي اين کودک پنج ساله که بر اثر تصادف مرگ مغزي شده بود در بيمارستان آيت الله کاشاني جداسازي و به بيماران نيازمند اهدا شد.

مسئول هماهنگي تيم پيوند اعضا در چهارمحال و بختياري افزود: بخشي از نسوج، کبد و کليه‌هاي محمدطاها حسني پس از تائيد مرگ مغزي وي از سوي پزشکان و کسب رضايت از خانواده‌اش جداسازي و جهت پيوند به تهران و شيراز منتقل شد.

انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg